Sonja Jerše, UL, Fakulteta za matematiko in fiziko
Programiranje je veščina, ki se je lahko naučimo le tako, da napišemo čim več programov. Programiranja se ne bomo naučili, dokler ne bomo sedli za računalnik in sami začeli pisati programov. Poučevanje programiranja je najbolj učinkovito, kadar učenec naloge rešuje samostojno, učitelj pa ga opozarja na pomanjkljivosti in pomaga pri odpravljanju napak. A če želi učitelj to početi učinkovito, potrebuje ustrezna orodja, ki mu pri tem pomagajo. V delavnici si bomo ogledali spletno storitev Projekt Tomo, ki smo jo za pomoč pri učenju programiranja razvili na Fakulteti za matematiko in fiziko. Storitev omogoča, da učenci samostojno rešujejo naloge (pišejo programe) in avtomatsko dobijo takojšen odziv glede pravilnosti njihove rešitve. Učitelj lahko na enem mestu spremlja uspešnost reševanja učencev, vidi vse njihove oddaje in tako lahko ustrezno usmerja svojo pomoč. V sklopu delavnice si bomo ogledali tako način uporabe sistema s stališča učenca, kot tudi s stališča učitelja. Pogledali bomo način, kako lahko učitelji pripravljajo svoje naloge, svoje testne primere, kako si lahko pripravljene naloge izmenjujejo in seveda kakšen vpogled imajo v izdelke učencev. Ogledali si bomo tudi nekaj izdelkov, ki so jih za sistem pripravili učitelji, ki so že preizkusili uporabo tega sistema.