SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Učenci za učence

Aleksandra Vadnjal, Mojca Stergar, OŠ Dekani

Na šoli velikokrat opazimo, da so mlajši učenci zelo veseli, ko pridobijo pozornost starejših učencev. Všeč jim je, da se nekdo ukvarja z njimi in zato je medvrstniško učenje odlična priložnost, pri kateri pridobijo vsi, tako tisti učenci, ki poučujejo, kot tudi tisti, ki se učijo. Že rimski filozof Seneka je zagovarjal trditev: »Ko poučuješ, se učiš dvojno.« (Deutch, 2008). Vsak učenec, ki poučuje, se mora najprej naučiti svoj del naloge in nato to znanje na ustrezen način predati in preveriti, ali so ostali učenci to znanje usvojili. Primer medvrstniškega učenja med učenci smo izvedli tudi na naši šoli in skozi dejavnost ugotavljali, na kakšen način se učenci učijo drug od drugega, koliko so motivirani za učenje drug drugega in kaj se lahko iz te dejavnosti naučimo tudi učitelji kot načrtovalci in opazovalci dejavnosti. Z učenci smo najprej posneli video navodila za izdelavo origami škatlice, nato pa dejavnost izvedli pri učencih 4. razreda ob pomoči starejših učencev prostovoljcev. Učenci so v dejavnosti, kjer so imeli aktivno vlogo učitelja in učencev, razvijali višji nivo mišljenja, saj so morali način podajanja informacij prilagoditi izkušnjam in predznanju ostalih učencev. Krepili so tudi različne socialne veščine, dobro sodelovanje, medsebojno pomoč ter vrednote in stališča, ki se jih učenci učijo drug od drugega.