SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Tablica pri kiparstvu ni samo podlaga

Renata Kern, OŠ Šmartno pod Šmarno Goro

Poučevanje je izziv in izziv je krasna motivacija za spremembe in drugačnosti. Pouk likovne umetnosti mi je v veselje, saj teoretične vsebine vedno preizkušamo, raziskujemo z ustvarjanjem, oblikovanjem različnih materialov. Informacije in trditve v obliki besed pri podajanju likovne teorije večkrat niso dovolj, da bi učenec razumel. Privabiti učenca, da z izkušnjo samostojno obrazloži podano teoretično novost, je bil izziv tudi zame. V 4. razredu sem pri kiparski vsebini našla način, kako bi s pomočjo tablice učenci samostojno raziskali in ugotovili razlike med dvema vrstama kiparskih izdelkov. Nalogo sem nadgradila in določila, da učenci raziskujejo v dvojicah. Samostojno so se odločali, katero vlogo bo kdo prevzel ali če bodo vlogi zamenjali. Eden izmed njiju je prevzel vlogo snemalca, drugi je pripravil izdelek za snemanje na vrtljivo podlago. Naloga je zahtevala medsebojno sodelovanje, dogovarjanje, ugotavljanje, potrjevanje in dokazovanje trditve. Skozi to izkušnjo so doumeli razlike med reliefom in oblo plastiko, saj so pri snemanju naleteli na manjšo oviro. Reliefa niso mogli posneti na enak način z vseh strani kot manjši kipec človeka. Teoretično trditev so učenci v nekaj minutah s pomočjo snemalnika na tablici na preprost način spoznali, razumeli in dokazali.

Kategorija: Petek, Sejem DajDam