Vesna Kropivšek, OŠ Toma Brejca, Kamnik
Da bi bilo zadano likovno delo zanimivejše želim učencem prikazati povezavo med klasičnimi načini risanja in risanjem s IKT pripomočki. Za delo z IKT sem izbrala fotoaparat, tablični računalnik in računalnik. Vse to sem vključila v likovno nalogo 8. razreda pri izbirnem predmetu Likovno snovanje II z naslovom Črta, ki nastane z gibanjem. Ker se učenci naše šole srečujejo z delom na tabličnih računalnikih že pri ostalih premetih in imajo z njimi že veliko izkušenj, sem želela, da pri tej likovni nalogi svoje znanje podajajo drug drugemu in tudi meni učiteljici. Učencem sem podala navodila za likovno nalogo, pri kateri so reševali likovni problem – črta, ki nastane z gibanjem točke, katere cilj je pridobivanje likovnih pojmov: kaj je točka in kaj črta ter kako točka postane črta. Za izpeljavo likovne naloge so učenci dobil motiv -stol, ki so ga likovno izrazili s pomočjo štirih različnih orodij. Risanje s svinčnikom na papir ter kredo na tablo so fotografirali. Tretji način je risanje s prstom na tablični računalnik v programu ArtStudio. Zadnji pa risanje s svetilko v temi pri čemer je risbo zajel fotoaparat. Vse štiri načine risanja so marali učenci izpeljati miže in jih na koncu s pomočjo računalnika in programa PowerPoint sestaviti v kolaž. Končne likovne izdelke smo združili v skupinsko Power pont predstavite in jih medsebojno primerjali ter ugotavljali kateri način risanja je učencem prinesel najboljše rezultate. Pri likovni nalogi so učenci razvijali občutek za povezavo med gibom, točko, črto, prostorom in uporabo različnih načinov izražanja. Likovna naloga je pokazala uspešno in uporabno kombinacijo klasičnih risarskih metod v povezavi z IKT, ter uspešno medsebojno učenje učenec učenca in učenec učitelja.