Darja Farič Klemenčič, OŠ Šalovci
Kritično mišljenje pri učencih razredne stopnje je mogoče razvijati z uporabo kartic po Bloomovi taksonomiji v spletnem učnem okolju Mahara. Učenci s pomočjo vprašanj oblikovanih na karticah po Bloomu osvajajo veščine postavljanja vprašanj, sklepanja, vrednotenja, presojanja in argumentiranja. Pri tem sestavljajo kvize o vsebini pravljice, sintetizirajo obnovo, se identificirajo s književnimi osebami, jih med seboj primerjajo, argumentirajo njihovo ravnanje, napišejo nadaljevanje pravljice ali narobe pravljico ter zaigrajo igro vlog. Učenci razvrščajo pravljice glede na vsebino in jo priporočajo ostalim. Šele nato sledi delo z IKT tehnologijo Mahara. Učenci 3. in 4. razreda niso vešči dela z IKT, zato je primeren poseben način dela t.i. »tutorstvo«. Starejši učenci posredujejo svoje znanje o IKT mlajšim. Delo pri učencih razredne stopnje je potekalo sistematično: od nastavitve profila, kritičnega prijateljevanja o zapisani narobe pravljici o Grdem račku v e-listovnik, nastavitev mape za pravljični krožek (deljenje datoteke o evalvaciji pravljice) in na koncu izpolnitev zavihka Moje učenje pri pravljici Mavrična ribica. Učenci pri tem spoznavajo elemente FS znanja. Zastavljajo si cilje in kriterije, ugotavljajo svoje predznanje o književnih osebah in izberejo strategijo (igro vlog), dokaz (videoposnetek) ter podajo samoevalvacijo. Prednosti učenja s pomočjo IKT tehnologije zajemajo poglobljen pogled lastnega učenja in napredka ter ponujajo drugačen pristop dela učencev in učiteljev tudi na razredni stopnji. Učencem ponuja možnost, da evalvirajo svoje znanje in dobijo povratno informacijo s strani učitelja in sošolca. Predvsem slednje vzbuja pri učencih povečano motivacijo in željo po izpolnjevanju zastavljenih ciljev oz. nalog.