Ivan Dovič, OŠ Brinje
V prispevku bom predstavil izvedbo dvodnevne delavnice za nadarjene učence 8. in 9. razreda osnovne šole. Tema je bila ustanovitev lastnega start-up podjetja. Učenci so v manjših skupinah s pomočjo IKT opreme načrtovali in izdelali svoje izdelke, pripravili predstavitvene fotografije in video gradivo, postavili so spletno stran, izvedli tržno analizo in pripravili finančno konstrukcijo podjetja, skratka vse, kar je potrebno za zagon in delovanje podjetja. Na konkretnih primerih bom opisal priložnosti, ki jih takšen način dela nudi za prenos znanja na več nivojih: med učenci znotraj skupine, med učitelji in strokovnjaki in med učenci in učitelji. Učenci se danes srečujejo z zaskrbljujočimi informacijami o veliki brezposelnosti, hkrati pa tudi z zgodbami uspešnih podjetij. To je bil povod za oblikovanje ideje start-up delavnice, z namenom, da najuspešnejše učence naše šole opremimo z osnovnim znanjem, potrebnim za ustanovitev in delovanje podjetja. Tema je bila pri učencih odlično sprejeta, za delo so bili visoko motivirani. Nadarjeni učenci po svojih sposobnostih pogosto prekašajo vrstnike kot tudi učitelje, tudi pri uporabi IKT. Učence smo razdelili v skupine, v katerih so lahko poglabljali znanje, iskali ustvarjalne rešitve problemov, razvijali spretnosti in pridobivali izkušnje, ki se nanašajo na področje nadarjenosti, na katerem so bili prepoznani.