Danuška Škapin, Jelka Čop, Anica Justinek, CPI
Kako lahko v šoli vsem učencem ponudimo možnosti za razvoj njihovih potencialov? Aplikacija VID (vodnik po individualizaciji in diferenciaciji), ki smo jo na Centru RS za poklicno izobraževanje razvili v okviru VŽU projekta MAPPING, je rezultat medsebojnega učenja in deljenja dobrih praks partnerjev iz Danske, Finske, Walesa, Nizozemske in Slovenije. Namenjena je poklicnim in strokovnim šolam, ki želijo razvijati didaktične modele, s katerimi bodo upoštevale individualne posebnosti vsakega posameznika in mu tako omogočile optimalne pogoje za učenje. Osnova za aplikacijo so merila kakovosti individualiziranega učenja, ki smo jih prav tako razvili v projektu MAPPING. Za vsako od meril aplikacija ponuja osnovna metodološka izhodišča, vprašanja za samoevalvacijo, dodatne dokumente in AV gradivo s primeri dobre prakse ter predloge za nadaljnje branje. Posamezna šola merila izbere v skladu s svojimi potrebami in cilji. Pri vseh merilih smo bili še posebej pozorni na smiselno rabo IKT. Za usposabljanje učiteljev je nastal spletni tečaj (MOOC), zasnovan po finskem modelu Diana (Dialogical Authentic Learning on the Net), ki sistematično spodbuja dialog med udeleženci posameznih študijskih skupin na tečaju ter na podlagi avtentičnih situacij vodi k izboljšanju lastne prakse individualiziranega učenja.