Jasmina Velikanje, Gimnazija Jurija Vege, Idrija
V prispevku je na treh primerih dobre prakse prikazana uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) z namenom formativnega spremljanja učenja (v nadaljevanju FS) v srednji šoli. FS v osnovi pomeni aktivna vloga učenca pri načrtovanju učnega procesa, zastavljanju učnih ciljev in spremljanju ter vrednotenju dosežkov. Eden temeljev FS je povratna informacija o učenju, ki učencu omogoča kritičen vpogled v svoje znanje, mu omogoča samoregulativno učenje in predstavlja izhodišča za napredovanje. Primeri prikazujejo vključevanje IKT v pouk drugega tujega jezika (nemščine) v gimnazijskem programu oziroma v pouk prvega tujega jezika (angleščina) v srednjem strokovnem izobraževanju. Dijaki večino dela opravijo v skupinah ali v paru v učilnici za multimedijo v šoli. Te oblike dela omogočajo sodelovalno učenje, medsebojno podpiranje, vrstniško poučevanje in odpirajo dialog o učenju med učiteljem in učencem in med učenci samimi. Dijaki pri delu izkazujejo digitalno kompetenco, ki so jo razvili samostojno ali pri pouku informatike ter uporabljajo različna brezplačna e-orodja. Poleg tega skupaj s sovrstniki ali učiteljem utrjujejo, preverjajo in nadgrajujejo znanje tujega jezika. Učitelj je hkrati v vlogi učenca, saj dijaki na področju IKT izkazujejo veliko znanja. Vsi prispevki oziroma izdelki so objavljeni v spletni učilnici Moodle in tako dostopni vsem dijakom. Na ta način imajo dijaki in učitelj možnost med seboj sodelovati na daljavo, izmenjati izkušnje in mnenja in se tako učiti eden od drugega.