Elvira Čengija, OŠ Belokranjskega odreda, Semič
Prispevek predstavlja primer dobre prakse uporabe različnih pristopov začetnega opismenjevanja. V letošnjem šolskem letu poučujem štirinajst učencev z različnim predznanjem in sposobnostmi. Pri načrtovanju opismenjevanja sem upoštevala njihove razvojne potrebe in stopnjo pismenosti, da bi s tem posameznemu učencu ponudila možnost optimalnega napredka glede na trenutno predznanje. Posebno skrb namenjam trem romskim učencem, saj izhajajo iz socialno ogroženega okolja, s čimer sovpada njihovo predznanje. Romski učenci imajo v osnovi materni jezik romščino, zato je njihovo razumevanje slovenščine kot jezika okolja izredno šibko. Pri delu z naglušnim učencem sem začela uporabljati fonomimično metodo opismenjevanja, ki je bila uspešna tudi pri ostalih učencih, saj sem pri tem upoštevala njihove različne učne stile. Dejavnosti pri opismenjevanju so potekale v daljšem časovnem obdobju, v katerem so učenci za vsako črko spoznali gib in se naučili pesmico. S pomočjo IKT tehnologije (tablic) smo v okviru teh dejavnosti izvedli snemanje v paru. Učenci so utrjevali že znane črke, tako da so v parih z gibom uprizarjali besede in jih poskušali prebrati. Posnetke bomo uporabili pri pripravi za govorni nastop. S pomočjo pridobljenega znanja so razvijali zapis črk in besed na klasičen način, prav tako z uporabo tablice in I table. Dosegla sem večjo motivacijo za sodelovanje, predvsem pri romskih učencih, ter daljši čas koncentracije za delo.