Maruša Jazbec Colja, OŠ Naklo
Prispevek opisuje uporabo tabličnega računalnika pri pouku nemškega jezika kot orodja, ki omogoča učencem, da v majhnih, heterogenih skupinah preko vzajemnega dela in neodvisno od učitelja pridejo do zastavljenega cilja. Učenci so z uporabo tabličnega računalnika usvajali novo učno snov na drugačen, interaktiven in aktiven način. Vloga učenca se pri takem načinu dela povsem spremeni. Pasivni učenec postane aktivni učenec, prevzame glavno vlogo pri usvajanju znanja, prevzame odgovornost za svoje znanje in za skupino, saj je prispevek vsakega posameznika ključnega pomena za končni izdelek cele skupine. Šibkejši učenci pri takem načinu dela dobijo vidno vlogo. Zato je pomembno, da so skupine oblikovane heterogeno. Učenci so si v skupinah razdelili vloge (natakar, gostje in snemalec). Nato so pripravili nabor aplikacij, ki jih bodo uporabljali pri delu in nadaljnjem učenju. Po tem, ko so izžrebali situacijo (v restavraciji, v kavarni ali na stojnici s hitro prehrano), so v skupini, s pomočjo aplikacij, predznanja, lastnih izkušenj in spletnega slovarja pripravili dialog, ki so ga tudi posneli s tablico. Naloga snemalca je bila tudi, da pripravil nekaj vprašanj za ostale učence v razredu. Pri pouku smo si vse videoposnetke ogledali, kritično prijateljevali, rešili naloge in opravili evalvacijo. Učenci so samostojno, s sodelovalnim učenjem in uporabo tabličnih računalnikov v celoti uresničili zastavljene cilje. Pri delu so uživali in se hkrati ogromno naučili, po njihovih besedah