Andrej Koložvari, OŠ Franceta Prešerna Kranj
Otroci se v osnovni šoli srečujejo pri različnih predmetih z modeliranjem v prostoru, ko prenašajo idejo v tridimenzionalno sliko. Tako razvijajo prostorsko inteligenco. Za oblikovanje digitalnega modela uporabljajo tudi različna programska orodja. Pri urah tehnične vzgoje se pogosto dogaja, da ko učenci natisnejo risbo 3D modela, proces obstane. Ideji, skici, tehnični risbi in kosovnici ne sledi izdelava izdelka oziroma prototipa. Učenec lahko ustvari nepopoln miselni vzorec. Tehnična risba ni sama sebi namen. Uporaba 3d-tiskalnika je morda ena od rešitev. Množično uporabo 3d-tiskalnikov je omogočila tudi RepRap tehnologija. Uporabne predmete tiskamo kar doma. Čas od ideje do prototipa se je skrajšal. Digitalna tehnologija spreminja proizvodne, izobraževalne in družbene procese. Rojeva se nov poklic 3D tiskar. Šola sledi dosežkom znanosti in tehnologije. 3D-tiskalnik postaja pomemben didaktični pripomoček pri pouku tehnične vzgoje, likovne umetnosti, robotike, risanja v geometriji in tehniki, fizike in tudi pri drugih predmetih. Nova tehnologija prinaša spremembe učnih metod, pripomočkov in gradiv. Reprap 3d-tiskalniki ponujajo odprto polje rešitev v izobraževanju in tudi drugje v družbi.