Boštjan Resinovič, Šolski center Celje
Informacijsko tehnologijo v izobraževanju uporabljamo v različne namene: za večjo nazornost in zanimivost, poenostavitev postopkov, dvig produktivnosti in/ali motivacije, zmanjšanje napora, … . Prispevek prikazuje uporabo humanoidnega robota Nao z namenom dviga motivacije in pozornosti dijakov ter posledično boljšega učinka pri spoznavanju nove snovi in njenem utrjevanju. Za demonstracijo možnosti, ki jih ponuja uporaba humanoidnega robota, je bila izbrana klasična tema poučevanja tujih jezikov: nepravilni angleški glagoli. V ta namen je bil napisan program, s katerim zna robot prepoznati katero koli od oblik nepravilnega glagola in povedati vse tri, črkovati vse oblike, predvajati vnaprej posnet »rap« o nepravilnih glagolih ali pa ga samostojno recitirati, ali pa »rap« prekiniti po povedanem nedoločniku in počakati, da dijaki povejo preostali dve obliki. Program na robotu na ta način omogoča tako uvajanje nove snovi in njeno utrjevanje kot tudi ocenjevanje, hkrati pa prikazuje, kako se lahko učitelji različnih strok učimo drug od drugega in nato ustvarjamo nove izobraževalne produkte, v tem primeru robota, od katerega se lahko učijo dijaki.