SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Uvajanje elementov formativnega spremljanja z digitalnimi orodji

Marjeta Borstner, ZRSŠ, Nataša Kralj, Prva gimnazija Maribor, Suzana Ramšak, ZRSŠ

V prispevku bomo predstavili uvajanje elementov formativnega spremljanja v procese pouka tujih jezikov na gimnazijah in v osnovnih šolah. Za formativno spremljanje je značilno, da poteka s pomočjo številnih orodij, s katerimi učitelj zbira dokazila o poteku procesov učenja učencev, preverja njihovo razumevanje in napredek. Formativno spremljanje je tudi proces, ki spodbuja interaktivno sodelovanje med učitelji in učenci, med učenci samimi in hkrati vodi učitelja pri prilagajanju ter nadgrajevanju pristopov v poučevanju v skladu z učenčevimi potrebami. V prispevku bomo na primerih dobre prakse predstavili uporabo digitalnih orodij v različnih fazah procesa pouka, od ugotavljanja predznanja (Clickers, Poll Anywhere), skupnega načrtovanja ciljev pouka (spletne učilnice, Wiki), spodbujanje vrstniškega sodelovanja (Google Docs, spletne ankete, Padlet) in komentiranje ter evalviranje učnih procesov s strani učiteljev in učencev. Za usmerjanje in samoregulacijo procesov učenja učencev bomo prikazali uporabo e-listovnika v spletni aplikaciji Mahara, pri čemer se bomo osredotočili na vsebinski zavihek Moje učenje, ki učencem omogoča, da v dinamičnem učnem spletnem okolju svoje učenje načrtujejo, ga ob sprotnih povratnih informacijah učitelja in vrstnikov izboljšujejo ter ga vrednotijo. Uporaba digitalnih orodij je pokazala povečano motivacijo učencev za aktivno sodelovanje pri pouku in odgovornost do znanja ter procesov učenja, hkrati pa olajšala zbiranje dokazil o poteku procesa učenja učencev ter omogočila preverjanje razumevanja oz. evalvacijo učnih procesov na bolj transparenten in dostopen način.

Kategorija: DEMO, Petek, Program