SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Od učiteljev s palico in razpadajočimi učbeniki v roki do nasmejanih učiteljev z e-tablicami in e-učbeniki na klopi

Klavdija Križovnik, OŠ Mislinja

Živimo v času, ko naš vsakdan obdajajo različne nove tehnologije. Uporaba teh tehnologij pri pouku pa je učencem danes blizu, saj je internet že vsakdanji način sporazumevanja z ljudmi in nepogrešljiv vir pri iskanju informacij mladih. Osnovni namen dela z e-tablico, e-gradivi ter dostopnimi aplikacijami je ta, da nudi učencem večjo prostorsko in časovno predstavljivost dogodkov, ponudi učenje naravoslovnih predmetov na drugačen, njim zanimiv način ter bogatenje besednega zaklada materinega, angleškega in nemškega jezika. Učenci so tako bili aktivni »soustvarjalci« usvajanja znanja, učitelj pa njihov moderator/usmerjevalec. S tem smo sledili sodobnim metodičnim usmeritvam pouka v osnovni šoli, katerega cilj je postopno uvajanje učencev v samostojno ustvarjalno-kritično mišljenje, učenje z odkrivanjem in raziskovanjem. S pomočjo refleksije smo ugotovili, da so učenci takšen način preverjanja znanja in dela sprejeli bolje kot pa tradicionalne oblike, saj so se učili na nezaveden in na zabaven način. Seveda je obstajala možnost, da bodo nekatere informacije za posamezne učence popolnoma nove, drugi učenci pa bodo svoje znanje le še poglobili in utrdili. Na ta način smo skušali upoštevati individualnost učencev. Z ustreznim stopnjevanjem, osebnim stilom poučevanja ter s sodelovanjem učencev smo dosegli zmagovito kombinacijo znanja, razumevanja, pomnjenja, zabave, spoštovanja in strpnosti.