SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Učenje s tablicami na razredni stopnji

Irena Gole, OŠ Bršljin

Sodobna tehnologija dopolnjuje tradicionalno izobraževanje z interaktivnimi vajami in dejavnostmi povezanimi s tabličnim računalnikom. Učitelj na ta način naredi pouk interaktiven in bolj zanimiv, hkrati pa spodbuja sodelovalno učenje. S tem se spremeni vloga učitelja, ki ni več zgolj podajalec informacij, temveč učence vodi in jih spodbuja k aktivnejšemu učenju in hkrati h kritičnemu razmišljanju o učnih vsebinah ter vsakdanjih stvareh. Praksa v pilotnem projektu Uvajanje in uporaba e-vsebin in e-storitev (ZRSŠ) je pokazala, da ima vsaka vpeljava tehnologije tako prednosti, kot tudi slabosti in smiselno je, da učitelj učni pripomoček najprej preizkusi, šele nato vpelje v učni proces. Učenci so zelo dovzetni za vse novosti, vendar če niso vpeljane premišljeno, se jih hitro naveličajo, s tem pa se izgubi prvotni namen uvajanja le teh. Prav tako primeri dobre prakse kažejo, da lahko tablični računalnik, e-vsebine in e-gradiva uporabimo pri vseh predmetih, pri vseh etapah učenja, ne glede na to, ali gre za spoznavanje in usvajanje nove učne snovi ali pa za utrjevanje ter preverjanje znanja. Lažja je tudi evalvacija in analiza dela, saj tablični računalnik omogoča vrsto dejavnosti, ki pripravijo učenca, da razmišlja o svojem delu ter izmenjuje izkušnje in mnenja.