SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Ključne prednosti uporabe tabličnega računalnika na različnih predmetnih področjih osnovnošolskega izobraževanja

Lidija Grubelnik, Vladimir Grubelnik, OŠ Sladki Vrh

Sodoben način učenja, pri katerem si učenec na podlagi različnih virov in metod dela sam konstruira svoje znanje, je spodbudil potrebo po individualni uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Velik korak v tej smeri je vpeljava tabličnih računalnikov v šole. Na različnih predmetnih področjih se ti kažejo kot pomemben učni pripomoček pri dostopu do informacij svetovnega spleta, prikazu multimedijskih gradnikov in predvsem proučevanju interaktivnih vsebin. Ob dobri osnovi i-učbenika in mentorski vlogi učitelja je s tem učencu omogočeno samostojno pridobivanje znanja na višjih taksonomskih ravneh. Z uporabo spletnih učilnic se pomembna vloga tabličnih računalnikov kaže tudi v pridobivanju sprotnih povratnih informacij o rezultatih učenčevega napredka v znanju, kar je dobro izhodišče pri načrtovanju poteka učnih ur. Na področju naravoslovja velja izpostaviti še, da lahko tablični računalnik z ustreznimi aplikacijami uspešno nadomesti številno eksperimentalno opremo in omogoča virtualno proučevanje vplivov posameznih parametrov na dinamiko sistemov. Pri proučevanju družboslovnih vsebin pa smo pokazali, da dostopnost interaktivnih zemljevidov, satelitskih slik in virtualnih ogledov objektov omogoča boljšo poznavanje geografskih in zgodovinskih vsebin, dostopnost do interaktivnih slovarjev in prevajalnikov ter spletno komuniciranje pa omogoča boljše učenje jezikov.