SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Uporaba tabličnega računalnika pri pouku fizike

Špela Knez, OŠ Naklo

Slika ali še bolje film večkrat povesta več kot tisoč besed. Prav slednje se je pokazalo za najbolj hvaležni del uporabe tabličnega računalnika pri pouku fizike. Obstoječi učbeniki za fiziko že sicer niso usklajeni z novim učnim načrtom, še manj z modernim načinom podajanja snovi. Tablični računalniki z za poučevanje fizike prilagojenimi aplikacijami pa so se izkazali kot izvrsten dodatek obstoječim načinom in možnostim poučevanja. Konkreten primer je astronomija. Plastični prikaz našega osončja, gibanja planetov, Zemlje, Lune, zvezd se je ne samo vtisnilo učencem v spomin, pač pa je prikaz služil za odlično osnovo pri običajnem podajanju snovi, saj so učenci natančno vedeli, o čem učitelj govori in kaj se bodo pri tej konkretni uri pouka naučili. Tablični računalnik je pri utrjevanju in ponavljanju snovi učencem predstavljal popestritev in razbijanje monotonosti ustaljenega preverjanja pridobljenega znanja. Najbolj pa se je njegova uporaba izkazala pri skupinskem eksperimentiranju. Zanimivo je bilo opazovati, kako so učenci v skupini tablični računalnik uporabljali za različne namene. Nekdo zgolj kot video-kamero, drugi kot štoparico, tretji kot vir pridobivanja informacij. Torej – ne samo da se je njegova uporaba izkazala kot zanimiv učni pripomoček za samo podajanje snovi, pač pa tudi kot vir za lastno učenčevo iniciativo in vzpodbujevalec lastnih idej in zamisli.