SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

Projekt e-Šolska torba na ŠC Nova Gorica

Mirijam Pirc, ŠC Nova Gorica

Na Šolskem centru v Novi Gorici so bili v projekt e-Šolska torba vključeni predmeti: slovenščina, matematika, kemija biologija in fizika. Pri posameznih predmetih smo učitelji dobili bogate izkušnje o uporabi e-učbenikov in e-storitev pri pouku. Slovenščina sodi med predmete humanističnega področja in enakovredno sodeluje z uporabo sodobne tehnologije pri pouku. Ob novih didaktičnih pristopih, ki se ne nanašajo le na organizacijo pouka, temveč tudi na sodelovanje med učitelji, poskušamo slovenisti vpeljevati v pouk slovenščine na gimnazijah tudi digitalni medij. To nam najprej priporoča učni načrt, ki je bil za slovenščino v gimnaziji potrjen leta 2008 in je že takrat predvidel spremembo pouka slovenščine v tem smislu. Spodbuda za poglabljanje takih pristopov je prišla tudi od institucij (ZRSŠ), ki so nam ponudile orodje, ki ga lahko izkoristimo pri pouku, in nazadnje elektronski učbenik. Pri matematiki je e-gradivo zelo kakovostno in predstavlja pomemben prispevek k obogatitvi  učnih metod in strategij pri učenju in poučevanju. Naloge so zastavljene tako, da na različne načine preverjajo razumevanje. Učitelj mora zelo natančno premisliti katere dele gradiva bo uporabljal, da bo dosegel zastavljene cilje oziroma, da se dijaki ne bodo »izgubili« v gradivu. E-gradivo za kemijo se lahko uporablja za preverjanje znanja iz OŠ, za obravnavanje nove snovi in za utrjevanje že usvojene snovi. Učitelj mora biti pazljiv pri izbiri strategije in metod dela, da doseže željene cilje. Dogodi se lahko, da dijake prenasičimo s številom novih pojmov oz. prekomerno uporabo medija.
Pri naravoslovnih predmetih, biologiji in fiziki smo učitelji uporabljali različna orodja, ki so bila na voljo na svetovnem spletu: programa Socrative in Nearpod, sodelovalne karte Cram.com, aplikacijo Exe, oblak Google drive ter Vernier merilnike.