Karmen Posedel Golob, II. OŠ Žalec
Sem učiteljica v posebnem programu. V ta program so vključeni učenci z zmerno in težjo motnjo v duševnem razvoju. Kot učiteljica v tem programu se zavedam, da je eden izmed najpomembnejših ciljev, ki ga moramo uresničiti, pripraviti učence na čimbolj samostojno življenje. Od tega je v veliki meri odvisna kvaliteta njihovih življenj v prihodnosti. V prispevku želim pokazati, kako ob podpori IKT-ja zagotavljam učencem, da se učijo drug od drugega. Osebe z zmerno in težjo motnjo potrebujejo nazorna slikovno podprta navodila in večkratno utrjevanje. Učenci so pri urjenju veščin in spretnosti uspešnejši, če imajo na voljo nazorne demonstracije in večkratne ponovitve. Ta ugotovitev mi je porodila idejo, da bi sposobnejši učenci naredili posnetke vsakodnevnih opravil z mobilnim telefonom, ki bi jih nato delili/objavili na spletni strani šole. Posnetke bi nato uporabljali in večkrat predvajali in se ob njih učili, urili manj sposobni učenci. Pri tem uporabljamo mobilne telefone, arnesovo spletno stran: video.arnes.si, spletno stran naše šole in računalnike. Na spletni strani šole je kotiček, kamor nalagamo posnetke. Učenci ne znajo brati, zato jim bodo pomagali nazorni posnetki sošolcev s posnetimi verbalnimi navodili. Kakšen je vpliv uporabe posnetkov na samostojnost učencev v domačem okolju sem merila z anketo, ki sem jo naslovila na starše učencev. Uporaba IKT učiteljem omogoča, da učencem dejavnosti prikažemo bolj konkretno oziroma nazorno. Učenci so razvili nove veščine pri uporabi IKT, njihovo znanje pa je bilo pridobljeno preko učenja drug od drugega in timskega dela. Tudi učenci so bili s potekom dela zadovoljni ter ponosni na nastanek njihovih posnetkov.