Sabina Grabar, OŠ Martina Konšaka, Maribor
Sodelovalno učenje, prebiranje spletnih strani, uporaba slovarjev v elektronski obliki, kritično mišljenje, bralne učne strategije, spletna učilnica – oblike dela, ki sem jih vključila, ko sem z osmošolci obravnavala Prešernovo pesem Apel in čevljar. Učenci so delali v dvojicah, navodila za delo pa so dobili v spletni učilnici. Najprej so si na spletnih straneh (dane povezave) prebrali o Jerneju Kopitarju in tako spoznali ozadje nastanka pesmi. S primerjalno matriko so primerjali Prešernov in Kopitarjev pogled na jezik in literaturo. S pomočjo slovarjev v elektronski obliki so pojasnili neznane besede, ki so jih zasledili v pesmi. Po drugem branju so pesem analizirali tako, da je pol razreda pesem razčlenila vsebinsko, druga polovica pa jezikovno in oblikovno. Nato se je učenec iz prve skupine povezal z učencem iz druge skupine. Drug drugemu sta predstavila svoje delo in se tako seznanila z vsemi prvinami interpretacije. Sledilo je kritično razmišljanje. Učenci so na forumu spregovorili o aktualizaciji sporočila pesmi. Na koncu so se preizkusili v ustvarjalnem delu. Z odzadnjim slovarjem v elektronski obliki so si pomagali pri iskanju rim in pisali pesmi o Prešernu. Refleksija je pokazala, da so učenci kot aktivni udeleženci pouka z uporabo sodobne tehnologije in s sodelovalnim delom realizirali načrtovane cilje.