Petra Arnejčič Munda, Mojca Gornik Brodnjak, Srednja šola za oblikovanje Maribor
Z dijaki smo posneli že videno, znano, razloženo učno vsebino tako, da jim je proces barvanja las razumljivejši, bližji. Dijakinja drugega letnika programa frizer je izdelala model nastajanja barve med barvanjem las. Dijaki se učijo (teoretično in praktično) barvnih sprememb na laseh tudi s pomočjo sodobne tehnologije – videoposnetkov dostopnih na spletu. Ker gre pri tej tematiki za dokaj zapletene kemijske in fizikalne procese, dijake spodbudimo, da sami izdelajo model dogajanja in ob konkretnem izdelku razložijo postopek. Na spletu nismo našli nazorne razlage, povezane s temo barvanja, zato je dijakinja s pomočjo dijakov programa medijski tehnik oblikovala videoposnetek, ki smo ga objavili na youtubu. Posnetek predstavlja učno gradivo. Na tak način se dijaki učijo od dijakov konkretnih učnih vsebin, sodelujejo z dijaki drugih izobraževalnih programov (medvrstniško povezovanje, učenje neformalnih vsebin – scenarij, snemanje, elementi videopredstavitve …). Učitelji različnih programov ob tem sodelujemo in se učimo drug od drugega (učitelj frizerstva, snemanja in montaže, slovenist in učitelj tujega jezika) ter ugotovimo, kaj je dijakom blizu, kako razumejo delovanje procesov in kaj se jim zdi nazoren prikaz. Na ta način se lažje vživimo v miselne procese dijaka. Na osnovi videa dijakinje je v tem šolskem letu večina dijakov drugega letnika pridobila višjo raven znanja.