Ljiljana Mićović Struger, OŠ J. Glazerja, Ruše
Formativno spremljanje znanja je spremljanje učenčevega napredka znanja, ki temelji na preverjanju predznanja, načrtovanju na osnovi preverjenega predznanja in nadgradnji znanja posameznega učenca, glede na zmožnosti. Učiteljeva naloga je pri tem, da vzpodbuja, pripravlja primerno učno okolje, v katerem učenec lahko doseže največ. Največja učenčeva naloga je, da prevzame skrb za svoje učenje in napredek, da si postavlja cilje v skladu z zmožnostmi in skupnimi ter lastnimi cilji. Pri tem mi pomaga E-listovnik, ki učencu omogoča, da po natančno določenih korakih, ki od njega zahtevajo posamezne miselne procese v zvezi z učenjem, to tudi uzavesti. Najprej se seznani s sklopom, ki ga bomo obravnavali, opis običajno pripravi učitelj (lahko tudi učenec), ključne besede povzamemo po opisu sklopa, preverjanju predznanja in postavljanju ciljev. Učenec ves čas ob tem razmišlja tudi o strategijah učenja, dokazih za svoje učenje, ki ga posledično izkaže z uporabo znanja in samovrednotenje dela. E-listovnik učencu omogoča, da stvari počne, ko se za to odloči, da jih počne tako hitro, kot zmore on in da svoje ugotovitve deli s sošolci in z učiteljico in je tako deležen sprotne povratne informacije, ki mu omogoča največji možni napredek. Ključne besede: formativno spremljanje, E-listovnik, predznanje, strategije učenja, povratna informacija