Mateja Drnovšek, OŠ Polje
V projektu EU-folio smo pri pouku uvajali veščino kritičnega mišljenja. S pomočjo formativnega spremljanja smo želeli pri učencih dodatno spodbuditi občutek odgovornosti do lastnega dela in napredka. Oboje smo pri urah zgodovine uresničevali s pomočjo vprašanj, ki so jih zastavljali in oblikovali učenci sami v sklopu utrjevanja in obravnave nove snovi. Na začetku so bili učenci seznanjeni z različnimi oblikami in tipi vprašanj, da so dobili občutek, kakšna je razlika med njimi in kakšen odgovor se pričakuje. V skupinah so oblikovali vprašanja, ki so bila uporabljena tako pri pisnem testu, kot tudi za ustno spraševanje. Postavljanje vprašanj so nadgradili, ko so morali izdelovati delovne liste. Sami so postavili kriterije dobrega delovnega lista in ga izdelali. Skupaj smo pregledali delovne liste in jih na podlagi njihovih kriterijev ocenili. S pomočjo elektronskega orodja Mahara in zavihka moje učenje v e-listovniku so učenci sami določali svoje predznanje, si določili cilje in strategije za dosego svojega cilja. Ker so delovali v skupinah so se lahko učili drug od drugega, ugotovili, da razmišljajo različno, da so nekaterim bližji zaprti in drugim odprti tipi vprašanj. Nekateri so bolj vizualni tipi drugi so boljši kritični misleci. Pridobili so tudi občutek odgovornosti za svoje odločitve in dejanja.