Mirko Đukić, Zavod Antona Martina Slomška, Škofijska gimnazija
Bistvo prispevka je predstaviti “nekoliko drugačen” projektni in v učečega usmerjeni način izvajanja pouka pri informatiki. Naslanja se na koncepte poigritve učnega procesa, kot so učenje skozi igro, učenje skozi delo, na učečega osredotočeno učenje, spodbujanje kreativnosti in prenašanje znanja med dijaki. Dijaki v virtualnem okolju (OpenSim) “predelajo” teme iz učnega načrta, in sicer programiranje, predstavitev predmetne ter točkovne slike. Na začetku se na nivoju razreda dogovorimo za skupno temo (letos: “Srednjeveški gradovi”). Dijaki nato v majhnih skupinah delno vodeno in samostojno gradijo vsebino v skupnem virtualnem okolju (OpenSim). Tako se učijo lastnosti predmetne slike. Z oblačenjem ustvarjenih predmetov s teksturami, ki jih izdelajo sami, pa usvojijo obdelavo točkovne slike. Programirati se učijo v programskem jeziku Scratch. Napisane programe izvažajo v skripte (Linden Script), ki jih nato uvozijo v OpenSim in jih lepijo kot obnašanje določenega predmeta. Učenje poteka v skupnem okolju, kjer imajo možnost komunicirati, opazovati delo sosedov, si med seboj pomagati in se tako drug od drugega učiti. Iztek učne teme je usmerjen v ocenjevanje, kjer se ne oceni končni izdelek. Dijak ustvari predmet in ga opremi s smiselnim obnašanjem (npr. dvižni most). V primeru ocenjevanja znanja iz programiranja, se izdelek oceni na nivoju doseganja konceptov, kot so: program vsebuje smiselno vejitev, zanko, spremenljivko, funkcijo …