Nataša Robič, Petra Lajlar, OŠ Dobje
Sodobni način poučevanja teži k čim pestrejšemu naboru učnih metod in oblik, s katerimi učenci in učitelji razvijajo ustvarjalno mišljenje, hkrati pa pridobivajo znanja in kompetence na različnih ravneh človekovega mišljenja in delovanja (čustvena, intelektualna, kulturna, socialna raven). Izvedba učne ure, ki temelji na medpredmetnem povezovanju po vertikali je zagotovo odličen primer celostno zajetega koncepta sodobnega poučevanja. Ko smo v dveh urah združili inovativnost učencev sedmih in osmih razredov pri pouku slovenščine in zgodovine, in v ta učni proces dodali še IKT tehnologijo – tablice, prenosni računalnik, pametne telefone, so učenci s pomočjo filozofije Mahare načrtno začrtali cilje oziroma načrtovali pouk (zavihek Moje učenje – kaj o napovedani temi že vedo, predznanje in kaj novega želijo izvedeti). V skupnem Google Drive dokumentu so s pomočjo metode VŽN povzeli ugotovitve razmišljanja na podlagi vpisanih podatkov v tabeli. Posamezne dele učne snovi pa so po metodi mešanih skupin (jigsaw) v programu XMind sestavili v celoto tako, da so jih strnili v miselni vzorec. Sintezo pridobljenega znanja so učenci v sklepnem delu prikazali s pomočjo debate, pri čemer so argumentirano zagovarjali ali nasprotovali dani trditvi. Opisan način poučevanja je zagotovo trend, ki bi zaradi vseh svojih razsežnosti v prihodnosti moral postati vsakdanja praksa.