Špela Pirih, Kranjski vrtci, Čebelica
Sodobna tehnologija je postala naš vsakdan. Kljub temu v mojem delavnem okolju opažam, da pri delu z otroki v vrtcu tega ni zaslediti, celo več, strokovni delavci se temu rajši izognejo. Medtem pa se v šolah IKT vedno bolj uspešno in napredno vključuje v proces učenja in dela z otroki. Na to kažejo tudi različni primeri dobre prakse, ki se predstavljajo preko različnih izobraževanj. Vzgojiteljice in vzgojitelji se pri načrtovanju in delu z otroki še vedno bolj aktivno poslužujejo starejših metod, ki ne vključujejo IKT sredstev. Vzrok je verjetno v tem, da imajo nekateri premalo izkušen iz tega področja in premalo razpoložljivih sredstev. Skozi leta, ki sem jih preživela v interakciji z otroki v vrtcu sem opazila, da znanje in veščine o uporabi različnih IKT sredstev pri otrocih naraščajo. Ker sem to znanje želela vključiti v sam proces dela z otroki, sem sama sebi postavila vprašanje, kako bi to lahko izvedla na ravni predšolskih otrok. Počasi sem začela vključevati IKT sredstva v delo z otroki in pozitivni odzivi so se kazali pri analizi dela in načrtovanja. Pri tem pa sem opazila še eno prednost, različni tehnološki pripomočki so lahko tudi izredno močno motivacijsko sredstvo. V prispevku bi rada pokazala primer projekta v vrtcu, Moje telo/My body, pri katerem sem uporabila različna IKT sredstva. Temo smo skupaj z otroki razvijali, načrtovali in izvajali. Dejavnosti so potekale preko različnih internetnih povezav, računalniških iger na tabličnem računalniku, snemanje in slikanje s kamero in fotoaparatom. Temo sem vpeljala tudi v ure zgodnjega poučevanja angleščine, kjer mi uporaba IKT sredstev predstavlja še dodatno pomoč in boljše in zanimivejše razumevanje.