SIRikt 2015

27. – 29. 5. 2015

SIRikt 2015 - 27. – 29. 5. 2015

S tablico aktivnejši in bolj odgovorni

Frančiška Hvalc, Suzana Plemenitaš, Lea Senica, OŠ Dobje

S projektom Uvajanje e-vsebin in e-gradiv v pouk smo ogromno pridobili tako učitelji kot tudi učenci. Za končni cilj si nismo zadali »uporabljati tablice«, temveč »s pomočjo tablic« izboljšati pouk. Po dveh letih ugotavljamo, da nam je uspelo. Učenci zaradi novih metod in oblik dela prevzemajo aktivno vlogo pri učenju, so odgovornejši in samostojnejši. Učitelj se pojavlja v vlogi usmerjevalca pouka, frontalnega oz. tradicionalnega poučevanja skoraj ni, prevladuje sodelovalno učenje. Ker ima vsak učenec svojo tablico, je omogočeno hitro preverjanje znanja z raznimi orodji (Socrative, Google Drive, Mahara), hitra povratna informacija ter vpogled v predznanje oz. doseženo znanje učencev tako učitelju kot učencu. Učenci s tablico samostojno iščejo podatke in gradiva na spletu, delajo v lastnem tempu, video posnetke in animacije si lahko ogledajo ponovno ali po delih, fotografirajo, snemajo … Delo je lažje diferencirati in učencem ponuditi odprt način poučevanja. E-učbeniki, ki so na voljo in smo jih testno uporabljali, imajo mnogo animacij, dobrih ponazoritvenih fotografij, interaktivnih nalog za usvajanje in utrjevanje snovi, pouk je nazornejši. Učencem tablica že sama po sebi predstavlja dodatno motivacijo. Vsekakor pa mora biti učna ura dobro načrtovana in nadzorovana, učitelj mora vedeti, zakaj tablico v pouk vključuje, učenci pa poznati pravila za delo.